Making Sense of SLA Theories through Reflection
Contenido principal del artículo
The adoption of a reflective approach to facilitate the development of student teachers’ pedagogical competence has generated interest in Colombian preservice teacher education programs. This study examines the conceptualization process of fifth semester student teachers as a result of pedagogical strategies used in a second language acquisition (SLA) course. Results from class observation, surveys and prompts to motivate reflection show the value of reflection to empower participants to become aware of their beliefs about learning and teaching and helped them to build an identity as future educators. At the end of the course, participants gave evidence of having formulated their own perception of the teaching profession, and of the teaching practice of English teachers in Barranquilla.
Artículos similares
- Thalita Camargo Angelucci, La enseñanza de inglés y portugués como lenguas extranjeras y los errores del estudiantado. Perspectiva discursiva , Lenguaje: Vol. 51 Núm. 2 (2023): Julio-diciembre de 2023
- Julio César Valerdi Zárate, La expresión lingüística de la Actitud en la estructura argumentativa del discurso académico , Lenguaje: Vol. 48 Núm. 1 (2020): enero-junio de 2020
- Jorge Hernán Herrera Pineda, La ficcionalidad como estrategia didáctica en el desarrollo de la competencia comunicativa intercultural en las lenguas-culturas extranjeras , Lenguaje: Vol. 46 Núm. 2 (2018): julio-diciembre de 2018
- Emilce Moreno Mosquera, Lectura académica en la formación universitaria: tendencias en investigación , Lenguaje: Vol. 47 Núm. 1 (2019): enero-junio de 2019
- Béatrice Blin, Rodrigo Olmedo Yúdico Becerril, Víctor Martínez de Badereaux, Discurso gramatical y contextualización: descripciones interlingüísticas de docentes de francés en México , Lenguaje: Vol. 48 Núm. 2 (2020): julio-diciembre de 2020
- Ernesto Hernández Rodríguez, Intencionalidad argumentativa suposicional escrita para tratar de explicar un texto literario en bachillerato , Lenguaje: Vol. 51 Núm. 2 (2023): Julio-diciembre de 2023
También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.
Aceptado 2017-07-21
Publicado 2015-01-23