Contenido principal del artículo

Autores

Hassan Mohebbi, European Knowledge Development Institute, Ankara, Turkey

Sus principales intereses de investigación son la escritura en segundas lenguas, la evaluación de la alfabetización, la tecnología educativa y las diferencias individuales. Es miembro del consejo editorial de Language Testing in Asia (Springer), Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education (Springer), Language Teaching Research Quarterly (editor de la serie Special Issues), Australian Journal of Applied Linguistics y Technology in Language Teaching and Learning.

Rizgar Qasim Mahmood, The University of Wollongong, Wollongong, Australia

Rizgar Mahmood obtuvo su maestría en Lingüística/TESL en la Universidad Estatal de California, Northridge, Estados Unidos. De 2019 a 2022, trabajó como profesor asistente en
Salahaddin University, Erbil, en el Kurdistán iraquí. Actualmente está cursando un doctorado en Lingüística Aplicada/Adquisición de Segundas Lenguas. Su investigación se centra en el papel de la tecnología en la adquisición de L2, la enseñanza de la pronunciación, la retroalimentación correctiva y el desarrollo docente en la enseñanza de idiomas.

Mohebbi, H., & Mahmood, R. Q. (2025). Reseña del libro "AI in Foreign Language Learning and Teaching: Theory and Practice by Marcel Danesi". Lenguaje, 53(1S), e40115021. https://doi.org/10.25100/lenguaje.v53i1S.15021

Al-khresheh, M. (2024). The future of artificial intelligence in English language teaching: Pros and cons of ChatGPT implementation through a systematic review. Language Teaching Research Quarterly, 43, 54-80. https://doi.org/10.32038/ltrq.2024.43.04 DOI: https://doi.org/10.32038/ltrq.2024.43.04

Rahimi, M., & Fathi, J. (2022). Exploring the impact of wiki-mediated collaborative writing on EFL students’ writing performance, writing self-regulation, and writing self-efficacy: A mixed methods study. Computer Assisted Language Learning, 35(9), 2627-2674. https://doi.org/10.1080/09588221.2021.1888753 DOI: https://doi.org/10.1080/09588221.2021.1888753

Yan, D. (2023). Impact of ChatGPT on learners in a L2 writing practicum: An exploratory investigation. Education and Information Technologies, 28(11), 13943-13967. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11742-4 DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-023-11742-4

Zhou, Y., Wu, X., & Qu, K. (2024). The role of ChatGPT in English language learning: A hedonic motivation perspective on student adoption in Chinese universities. Language Teaching Research Quarterly, 43, 132-154. https://doi.org/10.32038/ltrq.2024.43.08 DOI: https://doi.org/10.32038/ltrq.2024.43.08